[fusion_builder_container type=“flex“ hundred_percent=“no“ equal_height_columns=“no“ menu_anchor=““ hide_on_mobile=“small-visibility,medium-visibility,large-visibility“ class=““ id=““ background_color=““ background_image=““ background_position=“center center“ background_repeat=“no-repeat“ fade=“no“ background_parallax=“none“ parallax_speed=“0.3″ video_mp4=““ video_webm=““ video_ogv=““ video_url=““ video_aspect_ratio=“16:9″ video_loop=“yes“ video_mute=“yes“ overlay_color=““ video_preview_image=““ border_color=““ border_style=“solid“ padding_top=““ padding_bottom=““ padding_left=““ padding_right=““][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=“1_1″ layout=“1_1″ background_position=“left top“ background_color=““ border_color=““ border_style=“solid“ border_position=“all“ spacing=“yes“ background_image=““ background_repeat=“no-repeat“ padding_top=““ padding_right=““ padding_bottom=““ padding_left=““ margin_top=“0px“ margin_bottom=“0px“ class=““ id=““ animation_type=““ animation_speed=“0.3″ animation_direction=“left“ hide_on_mobile=“small-visibility,medium-visibility,large-visibility“ center_content=“no“ last=“true“ min_height=““ hover_type=“none“ link=““ border_sizes_top=““ border_sizes_bottom=““ border_sizes_left=““ border_sizes_right=““ first=“true“][fusion_text columns=““ column_min_width=““ column_spacing=““ rule_style=““ rule_size=““ rule_color=““ hue=““ saturation=““ lightness=““ alpha=““ content_alignment_medium=““ content_alignment_small=““ content_alignment=““ hide_on_mobile=“small-visibility,medium-visibility,large-visibility“ sticky_display=“normal,sticky“ class=““ id=““ margin_top=““ margin_right=““ margin_bottom=““ margin_left=““ fusion_font_family_text_font=““ fusion_font_variant_text_font=““ font_size=““ line_height=““ letter_spacing=““ text_transform=““ text_color=““ animation_type=““ animation_direction=“left“ animation_speed=“0.3″ animation_offset=““]

Edícia Majstri / Viliam Chlebo (1955)

V edícií Majstri predstavíme tento rok veľmi zásadnú osobnosť slovenského, správnejšie československého dizajnu Viliama Chleba. Sám pochádzal z československej rodiny (mama Češka, otec Slovák). Napriek tomu, že neštudoval dizajn na vysokej, ale len strednej škole ( v Sp.N. Vsi) jeho sedací nábytok, ktorý navrhol pre Kodretu Myjava zasiahol v 70. – 80.tych rokoch masívne verejný priestor – najmä kancelárske, školské, úradné ale aj bytové interiéry. Vyrábal sa 30. rokov a celkovo išlo o 10.-tky tisíc kusov. Pre viaceré generácie je jasne čitateľný a vzbudzuje silné emócie. Išlo najmä o sériu T2403. Jednoduchá kovová konštrukcia a čalúnený odnímateľný poťah z ražného plátna pripevnený vtedy modernými cvokmi bol symbolom dynamického interiéru –novej doby .

Kreslo T2407 (spolupráca s architektom Karlom Prágerom pre dostavbu ND v Prahe), 1979

Okrem neho ale navrhol , ešte mnoho ďalších dizajnov a bol aj tvorcom interiérov. Spolupracoval s mnohými podnikmi, významná bola spolupráca s Drevopodnikom Holešov. Do 80. rokov pracoval v tvrorivom tandeme s Jaroslavom Hreščákom.

Kreslo T 2403 Kodreta Myjava

Chlebo patríjednoznačne z hľadiska dosahu jeho tvorbymedzi najúspešnejších tvorcov – dizajnérov na Slovesnsku ale aj v bývalej ČSSR. Rozhovor s ním prinesieme čoskoro.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]